Saturday 3 March 2018

Lawatan ke Ladang Cili Kolej Uniti

Lawatan ke Ladang Cili di 
Kolej Uniti



Assalamualaikum hai, kepada pembaca blogger saya yang comel-comel dan handsome belake hehehe. Hari ni saya nak cerite sikit tentang lawatan saye ke ladang cili yang teletak di hadapan UV (Uniti Village) pade 2/2/2018 bersamaan hari jumaat. Mengikut pengetahuan saye setelah membuat lawatan ke ladang cili ni, ladang cili tersebut ditubukan pade bulan 9 tahun 2017 sehingga sekarang.


Selain itu, terdapat 2300 pokok cili yang di tanam di ladang cili tersebut dari bulan 9 tahun lepas sehingga kini. 2300 pokok cili tuh perrghhhh banyak gilossss. Seterusnya pihak uniti jugak menawarkan pekerjaan part time kepada pelajar uniti untuk mengisi masa lapang, mendapat pengalaman baru dan dapat juga duit poket lebih untuk shopping ke belanje kawan makan ke dan tak susahkan family huhuhu. Gaji dikire sejam rm4 hee ok lah tuh kan siape nak bagi memang nampak sikit tapi bile kumpul kan jadi banyak hehehe.



Haaa tak lupe jugak petik cili ni ada care die tauu tkleh main petik jek hahahahaha jahanam cili tuh kalau dok main petik jek. Tapi jangan risau kalau sesape nak keje part time kat situ mesti dorang akan ajar dulu care dia hehehe.



Yeayyyyyyy ini lah pemandangan ladang cili di kolej uniti. Indah kan hijau tenang jek bile pandang hehehe. Sekian saje cerite saye tentang ladang cili ni. Maaf kalau tersilap kate terkasar bahase heheh moge berjumpe lagi. Assalamualaikum semua☺

No comments:

Post a Comment

Lawatan ke Uniti Bricks Kolej Uniti

Lawatan ke Uniti Bricks Kolej Uniti Assalamualaikum hai, kepada pembaca-pembaca yang saye hormati harini saye nak kongsi sikit ...